25 Şubat 2011 Cuma

Kardes Istegi

Son gunler evimizdeki yeni gundemimiz; Duru nun kardes istegi.
Tabi arkadaslarinin yavas yavas kardeslerinin olacagini da duyunca hakli cocuk ne yapsin.
Yanliz bizim ki 2 tane istiyor,biri kiz(adi Cicek) digeri erkek(adi George)
George cok severek izledigi cizgi film kahramani sevimli bir maymun.
Biz de Duru ya sen biraz daha buyu,abla ol,yemegini kendin yemege basla dedik,o zaman sana kardes yapalim,Sonuc asagida gordunuz gibi,



Bu cocuklar cok akillilar,ertesi gun anne bak ben abla oldum yemegimi kendim yiyebiliyorum,hadi artik kardesimi ver bana demez mi,
Ardindan klasik Duru davranisi; doydum ben, 3 kasik icti corbadan.
Ardindan klasik Secil davranisi:hadi otur kalkmak yok bu corba bitecek diyip cizgi film izlerken corbayi kaktirmalar......

Duru Klasigi



Evet klasiklesen bir Duru Davranisi.....
Aksama kadar 40 defa kiyafet degistiriyor.
Manken olacak sanirim bu yamuk bacaklarla,,,,
Bu sene gercekten kiyafetlerinin hakkini verdi,Getirdigimiz kiyafetlerinin hepsini doya doya giydi.
En onemlisi kendi seciyor,Ilk zamanlar cok komik giyiniyordu ama simdi uyduruyor valla,yakkisiyor fistiga ne giyse.
Buyumus mu bakin bakalim....

24 Şubat 2011 Perşembe

Anilar

Gunler hizla ilerliyor, su siralar bi alisveris telasimiz var.
Bugune kadar alisveris merkezlerinde gezdik fakat dogru duzgun bir alisveris yapmadim,
kendime tarzima uygun markalari bulmaya calistim.Yani gozlem yaptim,
Hem yeni seyler alip,guzel guzel giyinip kime gostereceksin ki. Burdan sunu anladim baskalari icin giyiniyormusuz.
Neyse tr ye gitme ihtimalimizde kesinlesince bir panik oldum.Simdi bi de herkes amerika dan geldi neler almis neler getirmis diye ceyiz bakilir gibi valiz bakilacak.
Annemlerin  Isvicre donusu Senay Halacigimla bir valizleri acisimiz vardi,kendimizi kaybetmistik resmen.
Yani bende baskalarini sevindirmeye bayilirim o yuzden telasliyim su gunler.O yuzden istekleriniz varsa simdidien alabilirim.Istekleriniz valizde yer kaplamayan ve agirligi fazla olmayan seyler olursa sevinirim.

Biliyorsunuz ki okula gider gibi duzenli olarak kutuphanenin kids bolumune gidiyoruz.Oyun okulunu ordaki bir arkadas tavsiye etmisti.
Dun de bir amcamla tanistim.Grandfa...Burda biliyorsunuz amca teyze yok direkt isimle hitap ediyosun karsindaki 70 yasinda olsa bile.Sonra burda herkes yanliz akraba falan olmadigi icin arkadas olmak istiyorlar.Neyse amcam benle bir sohbet bir sohbet,hafif peltek,zaten zor anliyorum ingilizceyi bide peltek olunca yazik 50 defa tekrarliyo dediklerini.Torununa o bakiyormus.Kizinin cocugu.(Burdan duyurulur bizim grandfa ve grandma lara....bir oynuyorlar cocuklarla.Hayatta 70 yasinda demezsiniz.)Burdaki yaslilar cok dinamikler,parkta falan goruyorum cocukla beraber beyzbol oynayanlar bisiklet binenler.
Neyse amcam dediki spor okulu var persembeleri oraya gidiyorlarmis.Yeni bir yer.Secil bunu duyunca ne yapar.baliklama atlar tabiikide.Adresini adini verdi,
Eve geldim netten hemen bir arastirma guzel bi yere benziyor.
Bugun hazirlandik Duruyla.Gittik,2 yas grubu oynuyor saatimizi bekledik,ama Duru nasil sabirsizlaniyor girmek icin.Saat geldi ben odemeyi yapicam sadece nakit kabul ediyorlarmis,Eyvah benim yanimda $10,giris $20
hemen Merici aradim gelebilrmisin diye'o da cikamam dedi.Kadina rica ettim anlattim durumu.OOOOOOOoooo ok ok no problem dedi.Seviyorum bu insanlari Duru yu boyle hevesle gorunce.



Cok guzel biyer.Duru ilk baslarda cekinik dursada sonradan alisti.Cok hosuna gitti.Ilk defa ogretmen esliginde bir etkinnlige katildi,Her zaman oldugu gibi.Sonra zor ayrildik ordan 45 dk lik bir program.Yeniden gidicez tabiki ilerleyen gunlerde,birde duru ya ozel ilgi vardi ilk gunu oldugu icin.



Kiz cocugu degil mi.Bayiliyor buyuk ayakkabilar giymeyi,Bi gun kiracak biyerlerini.Kiyafetine uygun ayakkabiyida nasil da bulmus kerataaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

22 Şubat 2011 Salı

mis gibbi kokan kahve

Beni biliyorsunuz yillardir ne cay ne kahve aliskanligim hic yoktur,
Aramam,sevmem,anca yaninda pasta borek olursa cay icerim.
Ama simdi tam bir kahve tiryakisi oldum ciktim buralarda.
Zaten ne giderseniz herkesin elinde bir kahve.Kokusu mest ediyor zaten ilk basta.
Eve de kahve makinasi aldik onceleri haftada 3 falan derken simdi hergun buyuk bardak dolusu iciyorum.
Icmedim mi basim agriyor saka maka.Kokusu buyuluyor resmen.
Gecen yolda yuruyorum sabahin erken saatleri,insaat iscileri ellerinde  starbuckstan alinmis kahvelerini iciyorlar.
Nasil luks gibi geliyor dimi,amele elinde kahve,Halbuki burda siradan bi olay,$1 fiyati.
Sonra dusundum bizimkilerde kahvede cay iciyor,ayni sey aslinda.
Ama biz turkiye de inanilmaz pahali yasiyoruz hayati.
Bakis acisi farkli,bizlerin oncelikleeriyle adamlarin oncelikleri cok farkli.
Bizim titizlik anlayisimizla onlarin ki cok farkli.
Bizim damak tadimizla onlarin ki cok farkli.

19 Şubat 2011 Cumartesi

Yaz Geldi

Son gunler havalar bir isindi.Supeeeeeeerrrrr
Her gun sabah kahvalti sonrasi ya kutuphane yada yeni kesfettigim oyun okuluna
gidiyoruz.Evet oyun okulu, buyuk bir salon bir suru oyuncak,platformlar,kaydiraklar,buyuk arabalar.
Saat 10:00 ile 13:00 arasi acik oluyo.Bir suru cocuk.Fonda cocuk sarkilari,tabi cocuklarin sesinden duymak biraz zor ama.
Arada gorevli geliyor cocuklari ve velileri oturtup sarki soyletiyor.
Cocuklar oynarken bende orda annelerle sohbet ediyorum.Zaten kutuphaneye ve oraya gelenler genelde ayni kisiler.
Cok komik iceriye bir giriyorum herkesle selamlasma how are you demeler
Gecen Turk bi arkadasa soyledim hadi sende gel diye o 2 yildir burda yasiyor.
O da geldi ogluyla oyun okuluna,Gordu benim boyle konustugumu selamlastigimi sasirdi kaldi.Kadin 2 yildir burda boyle bir yerin oldugundan haberdar degil.Yani yapi meselesi sanirim.
Oglen eve geliyoruz yemek hazirliyoruz.Yemek sepetimizi alip dogru parka.Duru orda masalarda yemek yemeyi cok seviyor.Cocuklar icin kucuk termos yemek kaplari var onlardan aldim.Tabi ben corbalar sulu yemekler ne yaptiysam goturuyorum.Burda dikkat ettim cocuklara ya makarna yediriyorlar yada sandivic.
Cogu kisi parkta piknik havasinda zaten.Bir oturuyorlar sandivicler kolalar cipsler.
Yani bizim gibi saatlerini mutfakta gecirmiyorlar.
Dogru olmadigi hallerinden anlasiliyor da zaten.
Bir de surekli atraksiyon halindeler.Bakicilarla falan konusuyorum surekli disarida tutuyorlar cocuklari.
bir de parklarda after school programlar var.anne babasi calisan cocuklar parka geliyor gorevliler var basketbol falan oynatim etkinlik yaptiriyorlar

7 Şubat 2011 Pazartesi

Bilgisayarimiz kirildi

Evet cok guzel bir sabahti
Duru bir taraftan bilgisayardan cizgi film izliyor bi taraftan da
Parktan buldugu sopayla oynuyordu.ben de yanindayim o sira;o anda da eylulle de goruntulu konusma yapicaz.Tabi birazda simariklik var elindeki sopayi bir gecirdi bilgisayara...
ben ekranda yavas yavas beliten catlaklari gordum ve dondum sirtimdan bi anda atesler fiskirdi
Ne yapacagimi sasirdim.gittikce kotulesti ekran gitti.Bir gun oncede babasinin i phonesini firlatti,ne yapmak lazim simdi bana yardimci olun.peki ben ne yaptim
Yuksek bir ses tonuyla yaptiginin yanlis oldugunu anlattim,
Dogru odaya uyuma cezasi verdim,halbuki 2saat once uyanmistik.agladi agladi uyudu kaldi.tabi uyandi unutmus bile kirdigini.aksam babamiz gordu ve elektronik aletlere dokunmasini yasakladi.yavrum simdi babasinin iphone sine bile dokunmuyor dinliyor bakalim ne kadar surecek.ama benim icin bilgisayarsiz cok zor oluyor,helede ingilizce kursum baslamisken.EVet ogrencilik gunlerim sonunda basladi.yok oyle artik keceler orguler film izlemeler...
Her firsatinda ders calisip odev yapiyorum